Fysiotherapie Behandeling

Fysiotherapie

De fysiotherapeut is de deskundige als het gaat over het menselijke bewegingsapparaat. Hij of zij behandelt patiënten die in het dagelijkse leven belemmerd worden bij het bewegen.

Neurorevalidatie

Niet Aangeboren Hersenletsel (NAH) kan het dagelijkse leven van patiënten en hun partners ernstig beïnvloeden. Door het letsel is het denken en doen verstoord. Dit kan tot gevolg hebben dat een patiënt minder goed kan functioneren waardoor de kwaliteit van leven vermindert.

Neurorevalidatie Behandeling
Artrose / Reuma Behandeling

Artrose / Reuma

Reumatische ziekten, waaronder artrose, gaan gepaard met klachten op het gebied van het bewegen. Zo kunnen pijn en ontstekingen van gewrichten en/of pezen zorgen voor een afname van de beweeglijkheid van de gewrichten, de spierkracht en van het uithoudingsvermogen (conditie).

Medical Taping Behandeling

Medical Taping

Medical Taping (kinesiotaping) is een behandelwijze waarbij spieractiviteit meehelpt bij het herstel van blessures en klachten. De tape ondersteunt weefsels en gewrichten in het functioneren. Spieren verzorgen mede de toevoer van bloed en de afvoer van afvalstoffen door het lichaam. Het Medical Taping Concept gebruikt dan ook elastische tapes die spieren ondersteunen zonder ze te beperken.

EMB / MCG

De groep personen met een ernstige meervoudige beperking (EMB) is zeer divers en moeilijk te beschrijven, maar er is altijd sprake van een complexe problematiek en de onderstaande aspecten zijn te onderscheiden vanaf de geboorte of in de eerste levensjaren.

EMB Behandeling
Postoperatieve Fysiotherapie Behandeling

Postoperatieve Fysiotherapie

Patiënten die een operatie aan bijvoorbeeld heup, knie of schouder hebben ondergaan zijn geholpen met postoperatieve fysiotherapie. Revalidatie na een voorste kruisbandoperatie, een nieuwe knie of heup kan het herstel versnellen.